Szezámmagos-mákos kréker

 

Szezámmagos-mákos kréker

Glutén, tej, tojás, sütőpor és élesztőmentesen

Nagyon megtetszett ez a recept, amikor rátaláltam ezen az oldalon. Egyszerűnek és gyorsnak tűnt, így ma el is készítettem. Hát ha már ettetek igazán finom és ropogós gluténmentes krékert, na akkor ez az :) Leheletvékony a tésztája és nagyon ízletes a máktól és a szezámmagtól...

Hozzávalók:

- 150 gr Nutri-free Mix per pane liszt Itt megvásárolható: Egészség Market)
- 1 tk só
- 2 tk szezámmag
- 3 tk egész mák (nekem csak darált volt itthon, így én azt tettem bele)
- 75 gr Liga
- 70 gr Alpro rizstejszín

Szóráshoz:

- szezámmag

Én annyi különbséggel készítettem az eredeti recepthez képet, hogy nem tettem késes aprítóba a magokat. A lisztet tálba mértem, hozzáadtam a sót, a mákot és a szezámmagot..

..majd a ligával elmorzsoltam. Hozzáöntöttem a rizstejszínt és kézzel összegyúrtam. Egy szilikon lapot rizsliszttel megszórtam, a tésztát két részre osztottam mert szerintem így könnyebb dolgozni vele majd az egyik tésztagombócot párszor átgörgettem a rizslisztes lapon..

...és 2mm vékonyra nyújtottam..

A tészta tetejét vizes kézzel finoman átkentem és megszórtam szezámmaggal..

..és sodrófával párszor átmentem rajta hogy a mag a tésztába ragadjon..

Rizslisztbe mártott derelyevágóval kb 2 centi széles csíkokra vágtam..

..majd kockákra daraboltam..

A tésztát sütőpapíros tepsibe tettem..

190 fokos sütőben, alsó-felső sütéssel 10-12 perc alatt készre sütöttem. Nem kell neki több, mert megég!!!

A teljes munkafázis nem igényel 35 percnél többet, persze ha dupla vagy tripla adaggal dolgozunk, akkor igen :) ..és bizony érdemes egyből dupla adaggal indítani, mert ez az eddigi legfinomabb glutén, tej, tojás, élesztő, sütőpor és szódabikarbóna mentes sós finomság amit sütöttem :)

-- -- ---- -- ---- -- ---- -- ---- -- ---- -- ---- -- ---- -- ---- -- ---- -- ---- -- ---- -- --

Az ünnepek előtt is sokan kérdeztétek milyen mákot használok? Lefotóztam a csomagolást, én ezt a Lidl-ben veszem. Bejglihez is ezt használtam, nem volt bajom tőle..

Kipróbáltam chia maggal is. Annyit változtattam hogy mák helyett chia magot tettem. Nagyon finom így is, mindkét verziót imádom!!!

A cikket írta és szerkesztette Vizler-Bokréta Veronika.

vissza